2018. november 14., szerda

Karácsonyfadísz szódabirkarbónából




Már nagyon sokan elkészítették ezt a szódabikarbónás karácsonyfa díszt. Tele van az internet vele, egy youtube videóból néztem az elkészítését.
Én most készítettem el második alkalommal. Mivel a karácsonyfán fehér-kék-ezüst díszek lesznek, gondoltam ez is jól fog mutatni.

Hozzávalók:
400 ml szódabikarbóna
200 ml kukoricakeményítő
250 ml víz

+ lehet bele csepegtetni illóolajat, szórni bele csillámport, és esetleg foszforeszkáló homokot (pigmentport).
díszítéshez: csipke, gyöngy
karácsonyi sütemény formák

Elkészítés:
Kis lángon sűrűre főzni, majd konyharuhába vagy alufóliába tenni. Hűtőbe rakni, amíg ki nem hűl. Szépen formázható. Ekkor teszem bele a csillámport, illóolajat, pigmentport. Kinyújtjuk 5mm vastagságúra és formákat szaggatunk. Nem kell sütni, sütőben szárítani. Magától szobahőmérsékleten megszárad, néha meg kell fordítani.


Vásároltam szilikonos hópehely mintás sablon, rányomtam a tésztára majd sütemény szaggatóval szaggattam. Szívószállal vagy ha kisebb akkor zsákvarró tűvel lyukasztottam, hogy majd fel lehessen akasztani a fára. Száradás után már csak esetleg ragasztópisztollyal tudunk akasztót tenni rá.